سخن روز 
سفر برای اکتشاف و بازدید از سرزمینهای جدید نیست، بلکه یافتن نگاه های نو و جدید است. (مارسل پروست، رمان نویس فرانسوی )

ورود اعضا | عضویت در جامعه

آدرس پست الکترونیک:

کلمه عبور:

مجله الکترونیکی 

تحول در گردشگری الکترونیک 2016 با واقعیت مجازی

تاثیرگذارترین فناوری که در سال 2016 از نظر کارشناسان دنیای گردشگری الکترونیک در صنعت گردشگری به آن توجه می شود چیست؟ ادامه مطلب

 

ظرفیت گردشگری هنری ایران و فرصت های پیش روی آن

به علت وجود تعاریف متنوع و متغیر از فرهنگ، تعریف گردشگری فرهنگی نیز دشوار است. ریموند ویلیامز (۱۹۷۶)، نظریه‌پرداز فرهنگی، واژه‌ی فرهنگ را یکی از پیچیده‌ترین واژگان زبان انگلیسی می‌داندکه دربرگیرنده‌ی “هنر و یادگیری” و “شیوه کلی زندگی” مردم است؛ یعنی، فرهنگ با گذشته و سنن (مثلاً تاریخ و میراث)، ترجمان‌های خلاق (مثلاً کارهای هنری و اجراها)، سبک زندگی و آداب و عادات مردمان مرتبط است. بسیاری از گردشگران، همان اندازه که به فرهنگ مردمام مختلف علاقه‌مند هستند به سایت‌های تاریخی، بناهای یادبود، موزه‌ها و نگارخانه‌ها علاقه دارند. ادامه مطلب

 

گردشگري در جهان

گردشگری در جهان به همراه آغاز مدرنيته شکل گرفت.مدرنيته اشكال مختلف زندگي را تنها بر پايه قابليت‌هاي آنها در توليد منافعي كه توسط افراد مصرف مي‌شوند، مورد ارزيابي قرار داده و با مفاهيمي همچون همواره به پيش رفتن و كنار گذاردن كهنه نگرش تازه انسان را به جهان و به خويش سبب گرديد و بدين گونه با پيدايش بعد تازه‌اي از دگرگوني دائمي، انهدام رسوم و فرهنگ سنتي را در صحنه‌ي زندگي اجتماعي رقم زد . ادامه مطلب

 

بررسی نقش UGC ها در انتخاب مقصد سفر

روش های بازاریابی در صنعت گردشگری با سرعتی فزاینده و همگام با تغییر و افزایش نیازها، روز به روز در حال تغییر هستند. ادامه مطلب

 

اهمیت برند گردشگری

انتخاب یک برند گردشگری قوی می تواند جذب بیشتر گردشگر را به همراه داشته باشد، تصویر روشن تری از جامعه هدف ایجاد کند و همه عوامل توسعه دهنده محصول را به سوی یک خروجی مشترک هدایت کند. ادامه مطلب

 

مطالب مفید گردشگری  

بررسی نقش UGC ها در انتخاب مقصد سفر

روش های بازاریابی در صنعت گردشگری با سرعتی فزاینده و همگام با تغییر و افزایش نیازها، روز به روز در حال تغییر هستند.

بررسی نقش UGC ها در انتخاب مقصد سفر

روند پیشرفت تکنولوژی های نوین و افزایش کاربرد آن ها در صنایع مختلف بیش از پیش رفتارهای صنایع و مشتریان را تحت تاثیر خود قرار می دهد. اگر دو دهه پیش در جمعی دوستانه بودیم و کسی پیشنهاد سفر می داد، با احتمال بالا مقاصد سنتی، انتخاب دوباره خانواده ها برای سفر بود؛ مشهد، شمال یا اصفهان و شیراز. همچنین اگر دهه گذشته باز در چنین موقعیتی بودیم، با کمی پیشرفت در روند تصمیم گیری برای مسافرت، مراجعه حضوری به یک آژانس مسافرتی و دیدن بروشورهای مختلف و انتخاب مقصد سفر از بین آن ها، راه حل احتمالی ما بود.

اما امروزه با حضور گوشی های هوشمند و ابزارهای نوین و راهکارهای جدید دو گزینه قبل کم کم رو به افول می روند و روندهای جدیدی برای سفر کردن به وجود می آیند. جست و جو در وب و پیدا کردن تصاویر، پرس و جو از اطرافیان و تبادل تصویر در مورد مقاصد و گزینه های مختلف که شما را به انتخاب دقیق تر و جذاب تر نزدیک کند، یکی از این راه ها هستند.

تغییر در روش های بازاریابی

روش های بازاریابی در صنعت گردشگری با سرعتی فزاینده و همگام با تغییر و افزایش نیازها، روز به روز در حال تغییر هستند. افزایش آگاهی در گردشگران باعث افزایش خواسته ها و ایجاد انتظارات جدید در گردشگران شده و در نتیجه آن، شاهد رشد تقاضا در گردشگری هستیم. استفاده از وب و شبکه های اجتماعی به عنوان ابزارهایی که فراگیر شدن آن امری بدیهی است، باعث قوی تر شدن ارتباط میان گردشگران با هم و نیز با دست اندرکاران گردشگری شده است. این تقویت و تغییر بیش از همه به سود مشتریان تمام شده و فشار زیادی را متوجه استراتژیست های بازاریابی کرده؛ زیرا بیشترین نیاز در این رقابت همه گیر، جذب حداکثری و سریع مشتریان و مخاطبان بالقوه است.

مهم ترین عاملی که در جذب مشتریان در صنعت گردشگری تاثیر بسیار زیادی دارد، داشتن اطلاعات در مرحله پیش تصمیم گیری است. منظور از مرحله پیش تصمیم گیری دقیقا نقطه ای است که مخاطب اطلاعات را در مورد مقصد یا محصول دریافت می کند و تصمیم به خرید محصول یا سفر به مقصد مورد نظر می گیرد؛ دقیقا همان موقعیت هایی که بالاتر توصیفشان رفت. در حال حاضر روش های سنتی بازاریابی انبوه که قبلا به آن ها اشاره شد تاثیرگذاری کمی روی مشتریان گردشگری دارد. البته این موضوع به معنای نادیده گرفتن آن ها نیست، اما باید توجه کرد که با افزایش حجم متقاضیان گردش و سفر، همزمان که قیمت ها کاهش می یابند و دسترسی به مقاصد جدید و محصولات ساده تر می شود، نیاز بیشتری به استفاده از تمام ابزارها و روش های نوین برای دستیابی به مخاطبان بالقوه احساس می شود.

نقش جریان دوطرفه اطلاعات

یکی از روش های مهم امروزی، استفاده از سایت هایی با محتوای تولید شده توسط کاربر است. UGC یا User Generated Content نامی است که برای این گونه سایت ها و پلت فرم ها انتخاب می شود. تولید محتوا می تواند متن، صوت یا تصویر باشد. یکی از این بسترهای تولید محتوا، تولید و به اشتراک گذاری ویدئوهای مربوط به سفر است؛ سایت هایی مانند یوتیوب یا در نسخه داخلی آن آپارات. این وب سایت ها به طور فزاینده ای نقش مهمی را در شکل دهی تصویر مثبت از مقصد یا محصول مورد نظر و نیز مقابله با تصاویر منفی شکل گرفته در ذهن مخاطب، از طریق ارتباط مستقیم با او بازی می کند.

روش های نوین مانند استفاده از این وب سایت ها یا OTT ها یا پلت فرم های مبتنی بر تصویر مانند اینستاگرام، درست در مقابل روش های سنتی قرار دارد و جریان دو طرفه اطلاعات را تسهیل می کنند. علاوه بر جریان دوطرفه دست اندرکاران گردشگری و گردشگران، ارتباط مشتریان با یکدیگر نیز از دیگر مزایای مهم آنها است. هدف گردشگران از جست وجوی محتوا در این وب سایت ها تنها سرگرم شدن نیست. آن ها می خواهند روی شرایط و مقصد مورد نظر خود کنترل کامل داشته باشند و حتی دوست دارند آنچه در سفرشان اتفاق می افتد را روایت کنند. کانال هایی مانند یوتیوب، فرصت هایی را برای آن ها فراهم می آورد که فعالیت های خاص را جست وجو کنند، نظرات را ببینند، مقاصد جدید را بیابند و توصیه های لازم را در مورد آن ها بشنوند. این دموکراسی این گونه سایت ها است که آزادی را برای گردشگران به ارمغان می آورد.

مسافران می توانند تصمیم بگیرند که چه کاری می خواهند انجام دهند و این تصمیم گیری بر مبنای تجربیات کسانی است که مانند آن ها فکر می کنند. در واقع گردشگران امروزی علاقه مندند که در ساخت تجربه سفرشان فعالیت کنند. همان گونه که گفته شد، این فضا که روز به روز شاهد توسعه آن هستیم، وظیفه سنگینی را متوجه دست اندرکاران بخش گردشگری می کند که بتوانند از این بسترهای موجود برای ایجاد انگیزه در مخاطبان خود در جهت تولید محتوا استفاده کنند. بنابراین انتظار می رود شاهد تمرکز و توجه بیشتر روی این موضوع از جانب متولیان این امر باشیم.

دنیای اقتصاد