سخن روز 
سفر برای اکتشاف و بازدید از سرزمینهای جدید نیست، بلکه یافتن نگاه های نو و جدید است. (مارسل پروست، رمان نویس فرانسوی )

ورود اعضا | عضویت در جامعه

آدرس پست الکترونیک:

کلمه عبور:

مجله الکترونیکی 

تحول در گردشگری الکترونیک 2016 با واقعیت مجازی

تاثیرگذارترین فناوری که در سال 2016 از نظر کارشناسان دنیای گردشگری الکترونیک در صنعت گردشگری به آن توجه می شود چیست؟ ادامه مطلب

 

ظرفیت گردشگری هنری ایران و فرصت های پیش روی آن

به علت وجود تعاریف متنوع و متغیر از فرهنگ، تعریف گردشگری فرهنگی نیز دشوار است. ریموند ویلیامز (۱۹۷۶)، نظریه‌پرداز فرهنگی، واژه‌ی فرهنگ را یکی از پیچیده‌ترین واژگان زبان انگلیسی می‌داندکه دربرگیرنده‌ی “هنر و یادگیری” و “شیوه کلی زندگی” مردم است؛ یعنی، فرهنگ با گذشته و سنن (مثلاً تاریخ و میراث)، ترجمان‌های خلاق (مثلاً کارهای هنری و اجراها)، سبک زندگی و آداب و عادات مردمان مرتبط است. بسیاری از گردشگران، همان اندازه که به فرهنگ مردمام مختلف علاقه‌مند هستند به سایت‌های تاریخی، بناهای یادبود، موزه‌ها و نگارخانه‌ها علاقه دارند. ادامه مطلب

 

گردشگري در جهان

گردشگری در جهان به همراه آغاز مدرنيته شکل گرفت.مدرنيته اشكال مختلف زندگي را تنها بر پايه قابليت‌هاي آنها در توليد منافعي كه توسط افراد مصرف مي‌شوند، مورد ارزيابي قرار داده و با مفاهيمي همچون همواره به پيش رفتن و كنار گذاردن كهنه نگرش تازه انسان را به جهان و به خويش سبب گرديد و بدين گونه با پيدايش بعد تازه‌اي از دگرگوني دائمي، انهدام رسوم و فرهنگ سنتي را در صحنه‌ي زندگي اجتماعي رقم زد . ادامه مطلب

 

بررسی نقش UGC ها در انتخاب مقصد سفر

روش های بازاریابی در صنعت گردشگری با سرعتی فزاینده و همگام با تغییر و افزایش نیازها، روز به روز در حال تغییر هستند. ادامه مطلب

 

اهمیت برند گردشگری

انتخاب یک برند گردشگری قوی می تواند جذب بیشتر گردشگر را به همراه داشته باشد، تصویر روشن تری از جامعه هدف ایجاد کند و همه عوامل توسعه دهنده محصول را به سوی یک خروجی مشترک هدایت کند. ادامه مطلب

 

مطالب مفید گردشگری  

تحول در گردشگری الکترونیک 2016 با واقعیت مجازی

تحول در گردشگری الکترونیک 2016 با واقعیت مجازی

تاثیرگذارترین فناوری که در سال 2016 از نظر کارشناسان دنیای گردشگری الکترونیک در صنعت گردشگری به آن توجه می شود چیست؟

ظرفیت گردشگری هنری ایران و فرصت های پیش روی آن

ظرفیت گردشگری هنری ایران و فرصت های پیش روی آن

به علت وجود تعاریف متنوع و متغیر از فرهنگ، تعریف گردشگری فرهنگی نیز دشوار است. ریموند ویلیامز (۱۹۷۶)، نظریه‌پرداز فرهنگی، واژه‌ی فرهنگ را یکی از پیچیده‌ترین واژگان زبان انگلیسی می‌داندکه دربرگیرنده‌ی “هنر و یادگیری” و “شیوه کلی زندگی” مردم است؛ یعنی، فرهنگ با گذشته و سنن (مثلاً تاریخ و میراث)، ترجمان‌های خلاق (مثلاً کارهای هنری و اجراها)، سبک زندگی و آداب و عادات مردمان مرتبط است. بسیاری از گردشگران، همان اندازه که به فرهنگ مردمام مختلف علاقه‌مند هستند به سایت‌های تاریخی، بناهای یادبود، موزه‌ها و نگارخانه‌ها علاقه دارند.

گردشگري در جهان

گردشگري در جهان

گردشگری در جهان به همراه آغاز مدرنيته شکل گرفت.مدرنيته اشكال مختلف زندگي را تنها بر پايه قابليت‌هاي آنها در توليد منافعي كه توسط افراد مصرف مي‌شوند، مورد ارزيابي قرار داده و با مفاهيمي همچون همواره به پيش رفتن و كنار گذاردن كهنه نگرش تازه انسان را به جهان و به خويش سبب گرديد و بدين گونه با پيدايش بعد تازه‌اي از دگرگوني دائمي، انهدام رسوم و فرهنگ سنتي را در صحنه‌ي زندگي اجتماعي رقم زد .

بررسی نقش UGC ها در انتخاب مقصد سفر

بررسی نقش UGC ها در انتخاب مقصد سفر

روش های بازاریابی در صنعت گردشگری با سرعتی فزاینده و همگام با تغییر و افزایش نیازها، روز به روز در حال تغییر هستند.

اهمیت برند گردشگری

اهمیت برند گردشگری

انتخاب یک برند گردشگری قوی می تواند جذب بیشتر گردشگر را به همراه داشته باشد، تصویر روشن تری از جامعه هدف ایجاد کند و همه عوامل توسعه دهنده محصول را به سوی یک خروجی مشترک هدایت کند.

چالش های اجتماعی ساخت برند ملی گردشگری

چالش های اجتماعی ساخت برند ملی گردشگری

پیشنهادهای اولیه توسعه برند ملی از منظر اجتماعی از دیدگاه یک مشاور برندسازی مکان.

گردشگران فریب تبلیغات کاذب فضای مجازی را نخورند

گردشگران فریب تبلیغات کاذب فضای مجازی را نخورند

رییس جامعه گردشکری الکترونیکی ایران نسبت به افزایش تعداد سایت‎های نامعتبر که اقدام به ارائه خدمات گردشگری می‎کنند هشدار داد.

ابزارهای ارائه خدمات در گردشگری الکترونیکی

ابزارهای ارائه خدمات در گردشگری الکترونیکی

سیستم RSS این سیستم به مردم اجازه می دهد تا از اخبار، وبلاگ ها یا دیگر اطلاعات لازم و مورد نیاز آگاهی یابند؛

گردشگری الکترونیکی ، تاثیر متقابل تجارت الکترونیکی در صنعت گردشگری eTourism

گردشگری الکترونیکی ، تاثیر متقابل تجارت الکترونیکی در صنعت گردشگری eTourism

تعداد کاربران اینترنت و شبکه هاي بین المللی ارتباطی اینترنتی به شکل فزاینده اي رو به رشد می باشند و بکارگیري فناوري ارتباطی نوین ، جزء لاینکف زندگی امروز شده است . بدین ترتیب هر بنگاه تجاري – خدماتی موظف است تا پاسخگوي خیل عظیم این گروه از مشتریان و کاربران بدون در نظر گرفتن مرزهاي جغرافیایی باشد .

سیستم های توزیع جهانی

سیستم های توزیع جهانی

سیستم های توزیع جهانی (GDS) ابزارهایی را فراهم نمودند که از طریق آن سیستم های رزرو خودکار به هم متصل شده و یکپارچه شدند و هنوز هم مهمترین ابزارهایی هستند که از طریق آنها رزروها در سراسر جهان از طریق آژانس های مسافرتی صورت می گیرد.

تاثیر ICT بر صنعت جهانگردی

تاثیر ICT بر صنعت جهانگردی

از آنجائیکه توسعه ICT و جهانگردی بسیار وابسته به هم هستند، معمولا مشکل است که بتوان تعریف کرد که آیا ICT باعث ایجاد یا صرفاً تسهیل تغییرات در عرضه و تقاضای جهانگردی شده است. شاید جواب چیزی مابین این دو باشد.

نقش فناوری اطلاعات و آموزش های نوین و پیشرفته در توسعه گردشگری در ایران

نقش فناوری اطلاعات و آموزش های نوین و پیشرفته در توسعه گردشگری در ایران

مشخصات نویسندگان مقاله نقش فناوری اطلاعات و آموزش های نوین و پیشرفته در توسعه گردشگری در ایران احمد جعفری صمیمی - فرزانه حبیبیان - مریم منفرد - زهرا حبیبیان -

گردشگری الکترونیک کارکردها و چالش ها

گردشگری الکترونیک کارکردها و چالش ها

توسعه فناوری اطلاعات بر حوزه های مختلف کسب و کار و زندگی جاری بشر امروزی اثر داشته است و زمینه تحول, تسریع و تسهیل امور را با ایجاد بسترهای یکپارچه فراهم آورده است. در این میان صنعت گردشگری به عنوان یکی از کسب و کارهای سودآور و مهم دنیا در سال های اخیر تجربه ها و تحولات جدیدی را مشاهده کرده است و با تغییراتی چشمگیر سعی کرده است تا گام های بزرگی برای تطبیق خود با فناوری های نوین بردارد. این انطباق پذیری بر حوزه های مهم این صنعت از جمله زیرساخت ها, فناوری ها, متدها و کارکردها اثرگذار بوده است و باعث افزایش رضایت کاربران نهایی یا همان گردشگران شده است.

گردشگری الکترونیک

گردشگری الکترونیک

تعریف گردشگری الکترونیک: به زبان ساده، اگر به جای استفاده از روش معمولی سفر و پیمودن مسافت‌های جغرافیایی، از اینترنت و فناوری اطلاعات و ابزار‌های الکترونیک، مانند سی‌دی، تلفن همراه، نقشه، تصاویر سه بعدی، عکس و فیلم و شبیه‌سازی‌های کامپیوتری و... در سفرهای خود استفاده کنیم، به این نوع مسافرت، مسافرت الکترونیکی یا گردشگری الکترونیکی می‌گوییم.

نقش فناوری اطلاعات در توسعه صنعت گردشگری

نقش فناوری اطلاعات در توسعه صنعت گردشگری

دنیای امروز به شکل گریزناپذیری تبدیل به دهکده ای جهانی با ارتباط گسترده و عمیق شده است.اطلاعات وفناوری استفاده از آن امروزه به شکل به عنوان یکی از کلیدهای اصلی در توسعه کشورها مخصوصا کشورهای جهان سوم مطرح گردیده است. از سوی دیگر توریسم نیز به فراخور گذشت زمان امروزه به عنوان صنعتی درآمدزا و نجات دهنده برای کشورهای مختلف در آمده است.به شکلی که درآمدهای حاصل از آن در برخی کشورها چندین برابر درآمدهای سرشار نفتی کشورهای دیگر است.

ترویج وبگاه در گردشگری

ترویج وبگاه در گردشگری

ترویج وبگاه در گردشگری ترویج وبگاه در گردشگری ترویج وبگاه در گردشگری ترویج وبگاه در گردشگری