سخن روز 
سفر برای اکتشاف و بازدید از سرزمینهای جدید نیست، بلکه یافتن نگاه های نو و جدید است. (مارسل پروست، رمان نویس فرانسوی )

ورود اعضا | عضویت در جامعه

آدرس پست الکترونیک:

کلمه عبور:

مجله الکترونیکی 

تحول در گردشگری الکترونیک 2016 با واقعیت مجازی

تاثیرگذارترین فناوری که در سال 2016 از نظر کارشناسان دنیای گردشگری الکترونیک در صنعت گردشگری به آن توجه می شود چیست؟ ادامه مطلب

 

ظرفیت گردشگری هنری ایران و فرصت های پیش روی آن

به علت وجود تعاریف متنوع و متغیر از فرهنگ، تعریف گردشگری فرهنگی نیز دشوار است. ریموند ویلیامز (۱۹۷۶)، نظریه‌پرداز فرهنگی، واژه‌ی فرهنگ را یکی از پیچیده‌ترین واژگان زبان انگلیسی می‌داندکه دربرگیرنده‌ی “هنر و یادگیری” و “شیوه کلی زندگی” مردم است؛ یعنی، فرهنگ با گذشته و سنن (مثلاً تاریخ و میراث)، ترجمان‌های خلاق (مثلاً کارهای هنری و اجراها)، سبک زندگی و آداب و عادات مردمان مرتبط است. بسیاری از گردشگران، همان اندازه که به فرهنگ مردمام مختلف علاقه‌مند هستند به سایت‌های تاریخی، بناهای یادبود، موزه‌ها و نگارخانه‌ها علاقه دارند. ادامه مطلب

 

گردشگري در جهان

گردشگری در جهان به همراه آغاز مدرنيته شکل گرفت.مدرنيته اشكال مختلف زندگي را تنها بر پايه قابليت‌هاي آنها در توليد منافعي كه توسط افراد مصرف مي‌شوند، مورد ارزيابي قرار داده و با مفاهيمي همچون همواره به پيش رفتن و كنار گذاردن كهنه نگرش تازه انسان را به جهان و به خويش سبب گرديد و بدين گونه با پيدايش بعد تازه‌اي از دگرگوني دائمي، انهدام رسوم و فرهنگ سنتي را در صحنه‌ي زندگي اجتماعي رقم زد . ادامه مطلب

 

بررسی نقش UGC ها در انتخاب مقصد سفر

روش های بازاریابی در صنعت گردشگری با سرعتی فزاینده و همگام با تغییر و افزایش نیازها، روز به روز در حال تغییر هستند. ادامه مطلب

 

اهمیت برند گردشگری

انتخاب یک برند گردشگری قوی می تواند جذب بیشتر گردشگر را به همراه داشته باشد، تصویر روشن تری از جامعه هدف ایجاد کند و همه عوامل توسعه دهنده محصول را به سوی یک خروجی مشترک هدایت کند. ادامه مطلب

 

درباره جامعه  

اهداف تشکیل جامعه

به منظور حفظ حقوق و منافع مشروع قانونی وبهبود وضع اقتصادی و اجتماعی دست اندرکاران گردشگری الکترونیکی که خود متضمن توسعه و رونق صنعت توریسم و تقویت بنیان اقتصادی کشور می شود جامعه گردشگری الکترونیکی ایران تشکیل گردید


1: مطالعه ، مشاوره و ارائه استانداردهای فنی و تخصصی ، تهیه روش ها و آئین نامه ها در حوزه گردشگری الکترونیک با هماهنگی مراکز زیربط.

2: تهیه و ارائه برنامه های ساماندهی و توسعه تجارت الکترونیکی گردشگری در کشور با هماهنگی و مجوز مراجع ذیربط.

3: ارائه نشان ویژه برای اعضایی که طبق استانداردهای فنی در محیط اینترنت به گردشگری الکترونیک اشتغال دارند.

4: همکاری در نظارت های فنی بر فعالیت های کلیه مراکز خدمات گردشگری که در حوزه گردشگری الکترونیک به فعالیت مشغول می باشند.

5: رسیدگی به اختلافات فی مابین اعضاء و مشتریان و مراکز خدمات گردشگری و برقراری ارتباط مناسب با اعضای جامعه و جلوگیری از فعالیت های موازی که باعث زیان و خسارت برای اعضاء و یا گردشگری می گردد.

6: دفاع از اعضاء در محاکم قانونی و تعامل با سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی برای حفظ حقوق اعضاء.

7: انجام مطالعات لازم در خصوص توسعه کیفی و کمی گردشگری الکترونیک.

8: حضور در مجامع بین المللی به نمایندگی از فعالان گردشگری الکترونیک.

9: برگزاری سمینارها و نمایشگاه های تخصصی و برنامه های آموزشی و پژوهشی در محدوده وظایف جامعه.

10: تهیه و ارائه طرح های سرمایه گذاری برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه فعالیت های جامعه.

11: ارائه مشاوره به اعضاء در زمینه های مورد نیاز در حوزه گردشگری الکترونیک.

12: ایجاد ارتباط و هماهنگی مابین اعضاء جامعه و موسسات ، نهادها ، دستگاه ها و شرکت ها.

13: تبلیغات ، اطلاع رسانی و معرفی خدمات اعضاء به یکدیگر و سایرین در راستای توسعه و فرهنگ سازی گردشگری الکترونیکی.