سخن روز 
سفر برای اکتشاف و بازدید از سرزمینهای جدید نیست، بلکه یافتن نگاه های نو و جدید است. (مارسل پروست، رمان نویس فرانسوی )

ورود اعضا | عضویت در جامعه

آدرس پست الکترونیک:

کلمه عبور:

مجله الکترونیکی 

تحول در گردشگری الکترونیک 2016 با واقعیت مجازی

تاثیرگذارترین فناوری که در سال 2016 از نظر کارشناسان دنیای گردشگری الکترونیک در صنعت گردشگری به آن توجه می شود چیست؟ ادامه مطلب

 

ظرفیت گردشگری هنری ایران و فرصت های پیش روی آن

به علت وجود تعاریف متنوع و متغیر از فرهنگ، تعریف گردشگری فرهنگی نیز دشوار است. ریموند ویلیامز (۱۹۷۶)، نظریه‌پرداز فرهنگی، واژه‌ی فرهنگ را یکی از پیچیده‌ترین واژگان زبان انگلیسی می‌داندکه دربرگیرنده‌ی “هنر و یادگیری” و “شیوه کلی زندگی” مردم است؛ یعنی، فرهنگ با گذشته و سنن (مثلاً تاریخ و میراث)، ترجمان‌های خلاق (مثلاً کارهای هنری و اجراها)، سبک زندگی و آداب و عادات مردمان مرتبط است. بسیاری از گردشگران، همان اندازه که به فرهنگ مردمام مختلف علاقه‌مند هستند به سایت‌های تاریخی، بناهای یادبود، موزه‌ها و نگارخانه‌ها علاقه دارند. ادامه مطلب

 

گردشگري در جهان

گردشگری در جهان به همراه آغاز مدرنيته شکل گرفت.مدرنيته اشكال مختلف زندگي را تنها بر پايه قابليت‌هاي آنها در توليد منافعي كه توسط افراد مصرف مي‌شوند، مورد ارزيابي قرار داده و با مفاهيمي همچون همواره به پيش رفتن و كنار گذاردن كهنه نگرش تازه انسان را به جهان و به خويش سبب گرديد و بدين گونه با پيدايش بعد تازه‌اي از دگرگوني دائمي، انهدام رسوم و فرهنگ سنتي را در صحنه‌ي زندگي اجتماعي رقم زد . ادامه مطلب

 

بررسی نقش UGC ها در انتخاب مقصد سفر

روش های بازاریابی در صنعت گردشگری با سرعتی فزاینده و همگام با تغییر و افزایش نیازها، روز به روز در حال تغییر هستند. ادامه مطلب

 

اهمیت برند گردشگری

انتخاب یک برند گردشگری قوی می تواند جذب بیشتر گردشگر را به همراه داشته باشد، تصویر روشن تری از جامعه هدف ایجاد کند و همه عوامل توسعه دهنده محصول را به سوی یک خروجی مشترک هدایت کند. ادامه مطلب

 

دفاتر خدمات مسافرتی الکترونیکی  

دفاتر خدمات مسافرتی اصلی‌ترین و مهم‌ترین توزیع کنندگانِ محصول گردشگری هستند. هدف این فصل تشریح نقش فن‌آوری‌های اطلاعات و ارتباطات در دفاتر خدمات مسافرتی و همچنین توضیح فرصت ها و چالش‌های فرارو می‌باشد. در این فصل انواع مختلف دفاتر خدمات مسافرتی و کاربرد ICT در هر نوع از این دفاتر را مورد بررسی قرار می‌دهیم. ICT ها تغییرات اساسی را در نقش دفاتر خدمات مسافرتی ایجاد کرده‌اند و این فصل به ما نشان می‌دهد که این ابزار جدید چگونه ما را به سمت بازنگری در نقش این دفاتر هدایت می‌کند. همچنین تهدیدهای ناشی از حذف نقش واسطه‌گری دفاتر خدمات مسافرتی و فرصت‌های ناشی از تعریف مجدد نقش واسطه‌گری برای این دفاتر، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 بنابراین اهداف آموزشی این فصل به قرار زیر می‌باشد:
• درک این موضوع که تکنولوژی چگونه عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی را تغییر داده است؛
• تشریح ابعاد استراتژیک و عملیاتی کاربرد ICT در دفاتر خدمات مسافرتی؛
• نشان دادن کاربردهای کلیدی تکنولوژی‌ و همچنین نرم‌افزارهای استفاده شده جهت بهره‌برداری از این تکنولوژی‌ها؛
• درک منابع رقابتی دفاتر خدمات مسافرتی و اینکه چطور ICT از نقش عملیاتی و استراتژیک آنها پشتیبانی و حمایت می‌کند؛
• تشریح این موضوع که دفاتر خدمات مسافرتی چگونه از ICT در زمینه ارتباطات و رزرو استفاده می‌کنند؛
• توضیح درباره اهمیت کاربردهای یکپارچه اینترنت، انترانت و اکسترانت؛
• بحث درباره پیامدهای حذف واسطه‌گری و احیای واسطه‌گری در کانال توزیع؛
• بحث درباره موضوعات کلیدی دفاتر خدمات مسافرتی در آینده و نقش ICT در این دفاتر.

وظایف ، انواع و ساختار خدمات مسافرتی


متن تصویری مورد استفاده در دفاترخدمات مسافرتی تفریحی و GDSها


نقش راهبردی و عملیاتی ICT در دفاتر خدمات مسافرتی


حذف واسطه ها در مقابل احیای واسطه ها در حیطه دفاتر خدمات مسافرتی