سخن روز 
سفر برای اکتشاف و بازدید از سرزمینهای جدید نیست، بلکه یافتن نگاه های نو و جدید است. (مارسل پروست، رمان نویس فرانسوی )

ورود اعضا | عضویت در جامعه

آدرس پست الکترونیک:

کلمه عبور:

مجله الکترونیکی 

تحول در گردشگری الکترونیک 2016 با واقعیت مجازی

تاثیرگذارترین فناوری که در سال 2016 از نظر کارشناسان دنیای گردشگری الکترونیک در صنعت گردشگری به آن توجه می شود چیست؟ ادامه مطلب

 

ظرفیت گردشگری هنری ایران و فرصت های پیش روی آن

به علت وجود تعاریف متنوع و متغیر از فرهنگ، تعریف گردشگری فرهنگی نیز دشوار است. ریموند ویلیامز (۱۹۷۶)، نظریه‌پرداز فرهنگی، واژه‌ی فرهنگ را یکی از پیچیده‌ترین واژگان زبان انگلیسی می‌داندکه دربرگیرنده‌ی “هنر و یادگیری” و “شیوه کلی زندگی” مردم است؛ یعنی، فرهنگ با گذشته و سنن (مثلاً تاریخ و میراث)، ترجمان‌های خلاق (مثلاً کارهای هنری و اجراها)، سبک زندگی و آداب و عادات مردمان مرتبط است. بسیاری از گردشگران، همان اندازه که به فرهنگ مردمام مختلف علاقه‌مند هستند به سایت‌های تاریخی، بناهای یادبود، موزه‌ها و نگارخانه‌ها علاقه دارند. ادامه مطلب

 

گردشگري در جهان

گردشگری در جهان به همراه آغاز مدرنيته شکل گرفت.مدرنيته اشكال مختلف زندگي را تنها بر پايه قابليت‌هاي آنها در توليد منافعي كه توسط افراد مصرف مي‌شوند، مورد ارزيابي قرار داده و با مفاهيمي همچون همواره به پيش رفتن و كنار گذاردن كهنه نگرش تازه انسان را به جهان و به خويش سبب گرديد و بدين گونه با پيدايش بعد تازه‌اي از دگرگوني دائمي، انهدام رسوم و فرهنگ سنتي را در صحنه‌ي زندگي اجتماعي رقم زد . ادامه مطلب

 

بررسی نقش UGC ها در انتخاب مقصد سفر

روش های بازاریابی در صنعت گردشگری با سرعتی فزاینده و همگام با تغییر و افزایش نیازها، روز به روز در حال تغییر هستند. ادامه مطلب

 

اهمیت برند گردشگری

انتخاب یک برند گردشگری قوی می تواند جذب بیشتر گردشگر را به همراه داشته باشد، تصویر روشن تری از جامعه هدف ایجاد کند و همه عوامل توسعه دهنده محصول را به سوی یک خروجی مشترک هدایت کند. ادامه مطلب

 

مهمانداری الکترونیکی  

 تاسیسات اقامتی در حال استفاده از ICTها براي مديريت موجودي و كنترل دارايي‌هاي خود مي‌باشند. ICTها  با سرعت زياد ي رو به گسترش هستند زيرا مي‌توانند عملكرد هتل‌ها را بهبود بخشیده، عمليات‌ بازاريابي را مجدداً شكل داده، اثر بخشی كل را افزايش داده، ابزارهايي براي مطالعات بازاريابي و ساختار‌هاي مشاركتي ارائه کرده و خدمات رساني به مشتريان را با ارائه فرصتهاي استراتژيك امكانپذير مي‌سازند. به علاوه مشتريان به طور فزاينده‌اي از تسهيلات ICT در حل زندگي خود بهره مي‌برند و بنابراين دسترسي به اينترنت از طريق دستگاههاي تلويزيون و ديگر پايگاههاي اطلاعاتي تبديل به نوعي استاندارد براي هتل‌هاي تر از بالا شده است. مهمتر از آن، مدارك و شواهد اخير نشان مي‌د‌هند كه در امريكا تمايل شديدي براي رزرواسیون هتل‌ها از طريق فروش تلفني با استفاده از شماره‌هاي رايگان از طريق GDSها و يا اينترنت بوجود آمده است. بنابراين هتل‌ها نمي‌توانند بدون استفاده از تكنولوژي به طور مؤثري به انجام عمليات‌هاي خود بپردازند. ICTها به عنوان ابزاري براي دسترسي به مزاياي رقابتي در صنعت مهمانداري تعريف شده‌اند.
اينترنت به طور عميقي روند معرفي، پذيرش و رزرواسیون در هتل‌ها را بهبود داده است. طيف گسترده‌اي از مكانيزم‌هاي توزيع و رزرواسیون خدماتي آنلاین  ارائه مي‌دهند كه خدماتي قابل اطمينان و مناسب هستند كه ثبت همزمان و فوري را براي مشتري و آژانس‌هاي مسافرتي ممكن مي سازند. هتل‌ها مي‌توانند با ارائده اطلاعات چند رسانه‌اي دربارة امكانات، تسهيلات و خدمات خود، عرضه و همكاري خود در توزيع را افزايش دهند. ثبت جا و رزرواسیون از طريق وب   براي مشترياني كه به طور مداوم از هتل‌ها استفاده مي‌كنند به دليل ارائه مكانيزم ارتباطي مؤثر و كارآمد بسيار مناسب است.
بنابراين آشکار است كه ظهور ICTها فرصتهاي غيرقابل چشم پوشي براي سازمانهاي مهمانداري فراهم آورده است زيرا به آنها براي توسعه خدمات و امكانات خود در طيف وسيعي از مؤسسات و افراد در سرتاسر جهان كمك مي‌كند. به هر حال ICTها گسترة وسيعي از چالش‌هاي جديدی كه هتلداران نیز باید برای دستیابی به موفقیت در آینده به آنها توجه كنند را معرفی می کنند.


انواع تاسیسات اقامتی و استفاده از ICT


نقش استراتژيك و تاكتيكي ICTها براي هتل‌ها


مراکز اقامتی كوچكتر در مقابل بزرگتر


درس‌ها و مسائل آيندة مهمانداري الكترونيك