سخن روز 
سفر برای اکتشاف و بازدید از سرزمینهای جدید نیست، بلکه یافتن نگاه های نو و جدید است. (مارسل پروست، رمان نویس فرانسوی )

ورود اعضا | عضویت در جامعه

آدرس پست الکترونیک:

کلمه عبور:

مجله الکترونیکی 

تحول در گردشگری الکترونیک 2016 با واقعیت مجازی

تاثیرگذارترین فناوری که در سال 2016 از نظر کارشناسان دنیای گردشگری الکترونیک در صنعت گردشگری به آن توجه می شود چیست؟ ادامه مطلب

 

ظرفیت گردشگری هنری ایران و فرصت های پیش روی آن

به علت وجود تعاریف متنوع و متغیر از فرهنگ، تعریف گردشگری فرهنگی نیز دشوار است. ریموند ویلیامز (۱۹۷۶)، نظریه‌پرداز فرهنگی، واژه‌ی فرهنگ را یکی از پیچیده‌ترین واژگان زبان انگلیسی می‌داندکه دربرگیرنده‌ی “هنر و یادگیری” و “شیوه کلی زندگی” مردم است؛ یعنی، فرهنگ با گذشته و سنن (مثلاً تاریخ و میراث)، ترجمان‌های خلاق (مثلاً کارهای هنری و اجراها)، سبک زندگی و آداب و عادات مردمان مرتبط است. بسیاری از گردشگران، همان اندازه که به فرهنگ مردمام مختلف علاقه‌مند هستند به سایت‌های تاریخی، بناهای یادبود، موزه‌ها و نگارخانه‌ها علاقه دارند. ادامه مطلب

 

گردشگري در جهان

گردشگری در جهان به همراه آغاز مدرنيته شکل گرفت.مدرنيته اشكال مختلف زندگي را تنها بر پايه قابليت‌هاي آنها در توليد منافعي كه توسط افراد مصرف مي‌شوند، مورد ارزيابي قرار داده و با مفاهيمي همچون همواره به پيش رفتن و كنار گذاردن كهنه نگرش تازه انسان را به جهان و به خويش سبب گرديد و بدين گونه با پيدايش بعد تازه‌اي از دگرگوني دائمي، انهدام رسوم و فرهنگ سنتي را در صحنه‌ي زندگي اجتماعي رقم زد . ادامه مطلب

 

بررسی نقش UGC ها در انتخاب مقصد سفر

روش های بازاریابی در صنعت گردشگری با سرعتی فزاینده و همگام با تغییر و افزایش نیازها، روز به روز در حال تغییر هستند. ادامه مطلب

 

اهمیت برند گردشگری

انتخاب یک برند گردشگری قوی می تواند جذب بیشتر گردشگر را به همراه داشته باشد، تصویر روشن تری از جامعه هدف ایجاد کند و همه عوامل توسعه دهنده محصول را به سوی یک خروجی مشترک هدایت کند. ادامه مطلب

 

خطوط هواپيمايي الکترونيکي  

 هدف از اين بخش جستجوي مفاهيم استراتژِکی ICT براي خطوط هواپيمايي است.  انواع متفاوت خطوط و سطوح استفاده ICTبررسي شده و محرک رقابتي صنعت خطوط هواپيمايي نيز ارزيابي ميشود تا نشان دهیم که ICT يک عامل مهم براي مديريت استراتژيک و عملياتي اين صنعت است. همچنين  يک  سري سيستم که به خطوط در افزايش راندمان دروني و مشارکت با شرکا کمک ميکند معرفي وچندين مسئله مهم نيز که در رقابت خطوط تعيين کننده اند ارزيابي شده اند. 

بنابراين اهداف اين بخش به شرح زير ميباشند :
بررسی چگونگی حمایت ICT از خطوط هواپيمايي  در مديريت عملياتي و راهبردي شان 
درک منابع رقابتي و بررسی چگونگي اثر فناوري بر آنها
بررسی چگونگی  استفاده داخلي و خارجي خطوط هوایی از ICT  براي برقراري ارتباط بين مشتريان و شرکا 
ارائه تصميم گيري هاي مهم عملياتي و راهبردي تحت تاثير ICT 
بررسی چگونگی ادغام صنعت هواپيمايي و تقویت رقابت پذیری آن توسط ICT 
بررسی نقش ICT در ایجاد ائتلاف های استراتژِک 
تشخیص روندها و توسعه های  صنعت هواپيمايي ناشي از توسعه ICT 

حرکت از سيستم رزرو کامپيوتري به سيستم توزيع جهاني


انواع خطوط هوايي و کاربرد ICT


نقش عملياتي و راهبردي ICT براي خطوط هوايي


اتحاد استراتژیک ICT در خطوط هوايي


مسائل مهم در موفقيت آتي خطوط هوايي