سخن روز 
سفر برای اکتشاف و بازدید از سرزمینهای جدید نیست، بلکه یافتن نگاه های نو و جدید است. (مارسل پروست، رمان نویس فرانسوی )

ورود اعضا | عضویت در جامعه

آدرس پست الکترونیک:

کلمه عبور:

مجله الکترونیکی 

تحول در گردشگری الکترونیک 2016 با واقعیت مجازی

تاثیرگذارترین فناوری که در سال 2016 از نظر کارشناسان دنیای گردشگری الکترونیک در صنعت گردشگری به آن توجه می شود چیست؟ ادامه مطلب

 

ظرفیت گردشگری هنری ایران و فرصت های پیش روی آن

به علت وجود تعاریف متنوع و متغیر از فرهنگ، تعریف گردشگری فرهنگی نیز دشوار است. ریموند ویلیامز (۱۹۷۶)، نظریه‌پرداز فرهنگی، واژه‌ی فرهنگ را یکی از پیچیده‌ترین واژگان زبان انگلیسی می‌داندکه دربرگیرنده‌ی “هنر و یادگیری” و “شیوه کلی زندگی” مردم است؛ یعنی، فرهنگ با گذشته و سنن (مثلاً تاریخ و میراث)، ترجمان‌های خلاق (مثلاً کارهای هنری و اجراها)، سبک زندگی و آداب و عادات مردمان مرتبط است. بسیاری از گردشگران، همان اندازه که به فرهنگ مردمام مختلف علاقه‌مند هستند به سایت‌های تاریخی، بناهای یادبود، موزه‌ها و نگارخانه‌ها علاقه دارند. ادامه مطلب

 

گردشگري در جهان

گردشگری در جهان به همراه آغاز مدرنيته شکل گرفت.مدرنيته اشكال مختلف زندگي را تنها بر پايه قابليت‌هاي آنها در توليد منافعي كه توسط افراد مصرف مي‌شوند، مورد ارزيابي قرار داده و با مفاهيمي همچون همواره به پيش رفتن و كنار گذاردن كهنه نگرش تازه انسان را به جهان و به خويش سبب گرديد و بدين گونه با پيدايش بعد تازه‌اي از دگرگوني دائمي، انهدام رسوم و فرهنگ سنتي را در صحنه‌ي زندگي اجتماعي رقم زد . ادامه مطلب

 

بررسی نقش UGC ها در انتخاب مقصد سفر

روش های بازاریابی در صنعت گردشگری با سرعتی فزاینده و همگام با تغییر و افزایش نیازها، روز به روز در حال تغییر هستند. ادامه مطلب

 

اهمیت برند گردشگری

انتخاب یک برند گردشگری قوی می تواند جذب بیشتر گردشگر را به همراه داشته باشد، تصویر روشن تری از جامعه هدف ایجاد کند و همه عوامل توسعه دهنده محصول را به سوی یک خروجی مشترک هدایت کند. ادامه مطلب

 

مقاصد الکترونیکی  

هدف از اين فصل تشخيص به کارگيري استراتژيک ICTها براي مقاصداست واين فصل مشخص ميکند چگونه مقاصد به چتري از نشان تجاري براي تمامي عرضه کنندگان وعلاقمندان تبديل شده اند وتوضيح ميدهد که ICTها وسيستم هاي مديريت مقاصد ميتوانند ابزارهاي استراتژيک براي طرح ريزي مديريت وبازاريابي مقاصد ارائه کنند.

بنابراين اهداف يادگيري را به صورت زيرتعريف ميکنيم:
• فهم منابع رقابت پذيري وتشخيص اينکه چگونه تکنولوژي مقاصد وواحدهاي تجاري مبدا را تحت تاثير قرار مي دهد؛
• تعيين چگونگي کمک کردن ICTها  به توسعه نشان تجاري مقاصد؛
• توصيف اينکه سيستم هاي  مديريت مقاصد ميتوانند شبکه اي از تمام گردشگران و موسسات ميهمانداري ومسافرتي محلي را به صورت متقابل مرتبط سازند؛
• توصيف اينکه سيستم هاي مديريت مقاصد مي توانند به سازمانها ي محلي ومناطق کمک كنند تا مزاياي رقابتي خود راحفظ کنند؛
• بحث درمورد نيازهاي ويژه واحدهاي تجاري کوچک و متوسط؛
• توصيف چگونگي ارتقا کل صنعت واقتصاد محلي توسط ICTهااز طريق توسعه ساختار اطلاعاتي.

انواع مقاصد الکترونیکی ، SMTEها و استفاده از ICT


نقش راهبردی و تاکتیکی ICT برای مقاصد


توسعه یک سیستم مدیریت مقصد DMS


چالش های DMS و توسعه به روز


از DMSهای عملیاتی به DICIRMSهای راهبردی


DICIRMSها و استفاده از ابزارهای اینترنت ، اینترانت و اکسترانت


بهینه سازی تاثیر جهانگردی


درس ها و مسائل برای آینده DMSها